I. Základní ustanovení
- Tyto
obchodní podmínky upravují vztahy mezi kupujícím a prodávajícím v
oblasti prodeje zahradnických potřeb a souvisejícího zboží mezi
společností Prokostav (dále jen „Prodávající“) a jejími zákazníky (dále jen „Kupující“).
- Kontaktní údaje na Prodávajícího jsou: Prokostav - Jana Marková U obecního Lesa 2322 47001 Česká Lípa IČO: 48586455
- e-mail: prokostav@seznam.cz
- tel. číslo: +420 487 763 734
- Kupujícím
se rozumí každý člověk, který mimo rámec své podnikatelské činnosti
nebo mimo rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu s
Prodávajícím nebo s ním jinak jedná za účelem koupě zboží nabízeného
Prodejcem.
- Při zahájení právního
jednání předává Kupující Prodávajícímu pouze své kontaktní údaje, nutné
pro bezproblémové vyřízení objednávky, popřípadě údaje, které chce mít
uvedeny na nákupních dokladech.
- Právní
vztahy Prodávajícího s Kupujícím výslovně neupravené těmito obchodními
podmínkami se řídí příslušnými ustanoveními zák. č. 89/2012 Sb.,
(občanský zákoník), zák. č. 634/1992 Sb. o ochraně spotřebitele, jakož i
právními předpisy souvisejícími.
- Kupující
si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce
Prodávajícího, nevznikají žádná práva na používání registrovaných
značek, obchodních názvů, firemních log či patentů Prodávajícího nebo
dalších firem, není-li v konkrétním případě zvláštní smlouvou sjednáno
jinak.
II. Bezpečnost a ochrana informací
- Uzavřením
smlouvy Kupující potvrzuje, že osobní údaje, které uvedl jsou pravdivé a
souhlasí s tím, aby poskytnuté údaje byly Prodávajícím zpracovány a
uchovány v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů a Obecným
nařízením o ochraně osobních údajů (GDPR).
- Prodávající
prohlašuje, že veškeré osobní údaje Kupujícího budou použity pouze k
uskutečnění plnění smlouvy a nebudou jinak zveřejněny nebo poskytnuty
třetí osobě; s výjimkou situace související s distribucí či platebním
stykem týkajícího se objednaného zboží (sdělení jména a adresy dodání).
- Více
se o ochraně osobních údajů dočtete v dokumentu s názvem Jak chráníme
Vaše osobní údaje, který je dostupný na internetových stránkách
Prodejce.
III. Objednávání
- Prodávající
nedisponuje tzv. kamenným obchodem, kde si může Kupující zboží osobně
prohlédnout a vyzvednout. Pro účel nabídky zboží slouží internetový
obchod, který je provozován na webové adrese XXX, tudíž je k dispozici 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
- Kupující
od Prodávajícího kupuje zboží za cenu platnou v okamžiku objednání.
Kupní cena je vždy uvedena u konkrétního zboží v internetovém obchodě.
- Náklady
na poštovné a balné nese kupující dle způsobu, který zvolil při
objednání zboží. Tyto náklady se řídí cenami uvedenými v článku X.
těchto obchodních podmínek.
IV. Uzavření smlouvy
- K
uzavření kupní smlouvy dochází na základě přijetí nabídky Prodávajícího
Kupujícím prostřednictvím objednání zboží, které je uvedeno na
internetových stránkách Prodejce. Objednávku lze učinit i telefonicky.
- Každá smlouva uzavřená mezi Prodávajícím a Kupujícím může být uzavřena pouze v českém jazyku.
- Přijetí
nabídky s dodatkem nebo odchylkou není přijetím nabídky a nevyvolá
právní účinky, a to i v případě, když dodatek nebo odchylka podstatně
nemění podmínky nabídky.
- Převzetí
nevyžádaného plnění ze strany Kupujícího neznamená přijetí nabídky. V
případě přebírání nevyžádaného plnění je Kupující povinen o existenci
tohoto plnění Prodávajícího informovat.
- Po
dokončení objednávky bude Kupujícímu elektronickou cestou zasláno
potvrzení objednávky (uzavření kupní smlouvy). Objednávka Kupujícího
zůstává uložena u Prodávajícího.
- Chyby
vzniklé při zadávání dat před podáním objednávky může Kupující opravit
pouze do odeslání objednávky. Po odeslání objednávky Prodávajícímu může
Kupující Prodávajícího o těchto chybách informovat prostřednictvím jeho
kontaktních údajů. Pro Prodávajícího jsou tyto změny právně závazné
pouze v případě, že Kupujícímu písemně potvrdí, že je s nimi srozuměn.
V. Odstoupení od smlouvy
- V
případě, že Kupující odebral zboží jiným způsobem než osobně, tedy když
mu bylo objednané zboží doručeno dopravní službou, je lhůta pro
odstoupení od smlouvy 14 dní od doručení.
- Naplní-li
Kupující všechny náležitosti pro odstoupení od spotřebitelské smlouvy
uzavřené distančním způsobem a rozhodne-li se pro odstoupení ve shora
uvedené lhůtě, je nutno splnit následující podmínky:
- [Odeslat
dopis (nejlépe e-mailem na adresu prokostav@seznam.cz,) s
textem: „Já …………. (jméno Kupujícího) jsem dne DD.MM.RRRR uzavřel smlouvu
č. (číslo objednávky/faktury) se společností Prokostav V
návaznosti na ustanovení zák. č. 89/2012 Sb. o spotřebitelských
smlouvách uzavřených distančním způsobem tímto jednostranně odstupuji od
výše uvedené smlouvy, požaduji vrácení uhrazené částky za zboží na účet
číslo: …………………/……… a prohlašuji, že splňuji všechny zákonné požadavky
pro toto odstoupení od smlouvy dle příslušných právních předpisů“.]
- [V případě písemného vyhotovení dopisu je Kupující povinen opatřit dopis příslušným datem a vlastnoručním podpisem.]
- [Zboží
odesílané a doručené zpět na adresu Prodávajícího musí být nepoškozené,
kompletní (včetně příslušenství, návodu atd.) a s kopií dokladu o
koupi. V případě nedodržení některé z uvedených náležitostí má
Prodávající právo odmítnout vrácené zboží nebo poměrně snížit částku, za
kterou bude zboží přijato zpět.]
- [Možnost
odstoupit od smlouvy se nevztahuje na zboží upravené dle přání
Kupujícího a jiné zboží, které nelze vrátit do původního stavu před
koupí.]
VI. Práva z vadného plnění
- Prodávající
odpovídá Kupujícímu za to, že zboží při převzetí nemá vady jiné, než
odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží má vzhledem ke
svému stáří a že v době kdy kupující zboží převzal:
- má zboží
vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, má takové
vlastnosti, které prodávající popsal nebo které Kupující očekával s
ohledem na povahu zboží;
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití Prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá;
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo jakosti;
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
- Právo
z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud kupující před převzetím
věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud kupující vadu sám způsobil.
- Právo
Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má zboží při převzetí
Kupujícím. Projeví-li se vada v průběhu šesti (6) měsíců od převzetí, má
se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí.
- Je-li
vadné plnění podstatným porušením smlouvy, tedy takovým porušením o
kterém, kdyby Kupující před koupí věděl, koupi by neučinil, má Kupující
právo:
- na odstranění vady dodáním chybějící věci;
- na odstranění vady opravou věci;
- na přiměřenou slevu z kupní ceny;
- na odstoupení od smlouvy.
- Je-li
vada odstranitelná, může se Kupující domáhat buď opravy nebo doplnění
toho, co chybí, anebo přiměřené slevy z kupní ceny. Nelze-li vadu
odstranit a nelze-li pro ni zboží řádně užívat, může Kupující buď
odstoupit od smlouvy, anebo se domáhat přiměřené slevy z kupní ceny.
- Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo na přiměřenou slevu z kupní ceny.
- Kupující
sdělí Prodávajícímu, jaké právo si zvolil při oznámení vady nebo bez
zbytečného odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující
měnit bez souhlasu Prodávajícího. Neoznámí-li Kupující vadu bez
zbytečného odkladu poté, co se vada na zboží vyskytla, pozbývá své právo
z podstatného porušení smlouvy a nadále může již uplatňovat jen práva,
která vyplývají z vady, jež je nepodstatným porušením smlouvy.
- Práva
z vadného plnění uplatňuje Kupující u Prodávajícího osobně na adrese
U Obecního lesa 3175 Česká Lípa, nebo prostřednictvím dopisu na tutéž adresu
nebo prostřednictvím elektronické komunikace.
VII. Reklamace zboží
- V případě reklamace v záruční době může Kupující informovat Prodávajícího jednou z následujících možností:
- na e-mailovou adresu prokostav@seznam.cz
- telefonicky na čísle 487 763 734
- Reklamace včetně vady bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace.
- Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží Kupujícím. Záruční doba je 24 měsíců.
- Ke
každému zboží je přikládán prodejní doklad a návod k použití. Převzetím
zboží zákazník stvrzuje svůj souhlas se záručními a obchodními
podmínkami. Pokud není zboží osobně odebráno, rozumí se převzetím zboží
okamžik, kdy zboží přebírá od dopravce.
- Nárok na uplatnění záruky se nevztahuje na poškození vzniklá:
- mechanickým poškozením zboží,
- používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci,
- neodborným zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
- běžným opotřebením zboží.
- Mimosoudním
řešení spotřebitelských sporů z kupní smlouvy je oprávněna provádět
Česká obchodní inspekce, IČO: 000 20 869, se sídlem Štěpánská 567/15,
120 00 Praha 2, internetová adresa: coi.cz.
- V
případě, že nebude spor urovnán mimosoudně, řeší vzájemné spory mezi
Prodávajícím a Kupujícím obecné soudy. Rozhodné právo pro řešení sporů v
případě uzavření smlouvy s cizincem je výhradně české.
VIII. Informace o zboží
- Informace
o zboží nabízeném v internetovém obchodu Prodávajícího mají pouze
ilustrační charakter a v detailech se mohou lišit od dodávaného zboží.
- V
internetovém obchodě jsou vždy aktuální a platné ceny nabízeného zboží
včetně DPH. V ceně zboží není zahrnuto poštovné a balné.
IX. Platební podmínky
- Objednané zboží je možné zaplatit:
- platbou v hotovosti při doručení zboží (hotovost přebírá od Kupujícího dopravce),
- platbou pomocí převodu na účet Prodávajícího po dokončení objednávky.
- Zboží zůstává do úplného zaplacení majetkem Prodávajícího.
X. Dodací podmínky
- Zasílání
dopravní službou: Objednané zboží bude odesláno zvolenou dopravní
službou. Dopravce garantuje doručení zásilky kamkoliv po ČR do 48 hodin.
Cena dopravy se řídí dle ceníku dopravce aktuálního v den objednávky.
- Při nákupu zboží nad 5.000,- Kč a doručení po ČR hradí náklady na dopravu zboží Prodávající.
- Kupující
je povinen při dodání zboží převzít s výjimkou uvedenou v čl. X. odst. 5
těchto obchodních podmínek. Nepřevezme-li kupující zboží při dodání, je
Prodávající oprávněn od kupní smlouvy odstoupit.
- Pokud
je z důvodu na straně Kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo
jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je Kupující povinen
uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, jakož i náklady
spojené s jiným způsobem doručení.
- Při
přebírání zboží od dopravce je Kupující povinen zkontrolovat
neporušenost obalů zboží a případné závady oznámit dopravci. Zboží se
zjevně poškozeným obalem není Kupující povinen od dopravce převzít.
- Podpisem
dodacího listu kupující stvrzuje, že zásilka zboží splňovala všechny
podmínky a náležitosti a na případnou pozdější reklamaci ohledně
porušení obalu zásilky nebude brán zřetel.
- Další práva a povinnosti při dopravě zboží mohou být upraveny v příslušných dodacích podmínkách dopravce.
XII. Závěrečná ustanovení
- Tyto obchodní podmínky tvoří nedílnou součást každé smlouvy uzavřené mezi Prodávajícím a Kupujícím s platností od 1.1.2022
- Aktuální obchodní podmínky jsou k dispozici na internetových stránkách Prodávajícího.
- Prodávající si vyhrazuje právo změnit tyto obchodní podmínky bez předchozího upozornění.